Bacşiş.

Dacă tot vorbeam ieri de ‘tantea de la supermarket’ să punctez si legat de teoria bacşişului.

Ce-i bacşişul? Conform DEX, este o sumă de bani dată, peste plată cuvenită, pentru un serviciu personal, pentru a câştiga bunăvoinţa sau protecţia cuiva. Sau mai scurt, şpagă.🙂 Mie nu mi se pare normal să primeşti bani în plus pentru un serviciu care ţine de datoria ta, la locul de muncă. Pentru ce? Sunt multe, foarte multe cazuri în care se câştigă mai mult din bacşiş decât din salariul propriu zis.

Unde mai pui că te duci la magazin, soliciţi un produs care costă 4,8 lei, îi dai 5 lei şi, în aşteptarea restului, te trezeşti cu o gumă în mână… păi stai taică, dacă eu îi cer ceva fără 20 bani, îmi dă careva?

Iacs🙂

5 Comments »

  1. 1
    edyvb Says:

    problema trebuia pusa altfel😀 daca ii dai de exemplu trei gume iti da oare o punga de pufuletzi si rest 10 bani?

  2. 2
    Shoro Says:

    Eu am dulapu de haine plin de gume , cazute din buzunare .. toate de la Fidelio :))

  3. 3
    Gavry Says:

    exploateaza pana si ultimul detaliu pt a castiga sau a fura mai mult..

  4. 4
    envi Says:

    @edyvb: exact asa gandesc si eu! mi-am jurat ca am sa merg o data la un magazin cu bani si niste pastile orbit, am sa cumpar de, sa zicem, 58 de mii si o sa-i dau 5 lei, 50 de bani si doua gume! e cam acelasi lucru, nu? ca daca eu ii dau 6 lei, ea imi da o guma, este?🙂

  5. 5
    petronik Says:

    gumita deja a devenit marfa de schimb😉
    daca ar fi propusa ca moneda ar gasi altceva sa ne bage pe gat, asa ca mai bine ne conformam.la urma urmei cateodata foloseste :-„


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

